3 min read
Alles wat je moet weten over het ondertekenen van offertes en overeenkomsten
In het zakelijke landschap vormen offertes en overeenkomsten de basis van elke samenwerking. Of het nu gaat om een nieuwe klant of het formaliseren...
We leven in een snelle wereld. Via internet hebben we toegang tot bergen aan informatie. Over elk onderwerp, waar we ons ook bevinden. We kunnen op elk moment de films zien die we willen, kijken hoe veel geld er op onze rekening staat en vanaf onze computer, tablet of telefoon contact opnemen met wie we maar willen. Bijna alles kan digitaal. Toch zijn er nog steeds bedrijven die hun bedrijfsprocessen niet geautomatiseerd hebben, terwijl gedigitaliseerde processen voor meer inzichtelijkheid en een soepeler bedrijfsproces zorgen. En daarmee bespaar je behalve tijd ook een hoop geld.
Als je bedrijfsprocessen automatiseert, zorg je voor helderheid. Als elk proces vastligt en volgens een vast stramien wordt afgewerkt, maak je je werkwijze inzichtelijk voor iedereen. Met een handboek kan elke medewerker inzage krijgen in de werking van je processen. Ook handig voor nieuwe medewerkers, want die worden op de juiste manier ingewerkt en kunnen daardoor beter hun werk doen. Dat bespaart opnieuw de nodige tijd.
Door je processen te automatiseren, kun je ze beter bewaken. Je hebt immers het overzicht over je proces en kunt altijd controleren waar je in een proces bent, en of je bijvoorbeeld nog op schema ligt met een opdracht. In je CRM-systeem kun je precies zien wat de status van je proces is. Dit maakt (tussentijds) rapporteren een stuk eenvoudiger en levert tijd op waarin je andere dingen kunt doen. Bovendien kun je door een goede rapportage eventuele fouten en problemen in de toekomst eerder zien aankomen. Het scheelt dus ook werk op de lange termijn.
Betrouwbaarder door minder fouten
Door processen altijd op dezelfde manier uit te voeren, verklein je de kans op fouten. En fouten wil je graag voorkomen, want het kost altijd tijd en geld om ze op te sporen en te herstellen. Bovendien wek je met fouten geen vertrouwen bij je klanten. Door je bedrijfsprocessen te automatiseren, verhoog je de betrouwbaarheid van je processen en je organisatie. Want hoe minder fouten je maakt, hoe tevredener je klanten zijn.
Verhoog je productiviteit
Geautomatiseerde processen gaan sneller. Ze hebben een kortere doorlooptijd. Laat eenvoudige en routinematige taken door je CRM-systeem uitvoeren; een goed systeem kan je allerlei werk uit handen nemen. Hierdoor word je uiteindelijk productiever. Het kan zelfs het verschil betekenen tussen wel of geen nieuw personeelslid aannemen.
Wie bij wil blijven, gaat digitaal
Natuurlijk vergt het automatiseren en optimaliseren van je bedrijfsprocessen een investering. Je moet een CRM-systeem aanschaffen en – minstens zo belangrijk – ervoor zorgen dat je medewerkers dat systeem goed gebruiken. Maar een goed geautomatiseerd proces verdient zichzelf altijd terug. Dus wil je als bedrijf blijven meedoen? Zorg er dan voor dat je je processen automatiseert. De wereld is snel, dus ga digitaal.
Wil jij starten met digitaal ondertekenen? Probeer Stiply nu 14 dagen volledig gratis!
3 min read
In het zakelijke landschap vormen offertes en overeenkomsten de basis van elke samenwerking. Of het nu gaat om een nieuwe klant of het formaliseren...
4 min read
Het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst lijkt een eenvoudige handeling, maar er komt meer bij kijken dan je zou denken. Of je nu een werkgever...
3 min read
Administratie: de meeste bedrijven zijn er veel tijd aan kwijt, terwijl die waardevolle tijd beter besteed kan worden aan andere werkzaamheden. Zo...