2 min read

Van thuiswerken 1.0 naar thuiswerken 2.0 met de volgende tips

Featured Image

Thuiswerken, wie doet het niet op dit moment?

We maken in Nederland een uitzonderlijke situatie mee, die ertoe leidt dat heel veel mensen vanuit huis werken. Nu zullen veel mensen dat wel eens eerder hebben gedaan, maar het kan een flinke uitdaging zijn om hele afdelingen ineens remote te laten werken.

Officeless zit in onze roots

Stiply zelf is oorspronkelijk als officeless-bedrijf opgezet. We hebben nu een prachtig kantoor in Ede, maar onze roots hebben er voor gezorgd dat we in deze uitzonderlijke situatie eenvoudig kunnen switchen naar volledig remote werken (wat we nu natuurlijk ook doen). Daarom delen we graag een paar tips met je om thuiswerken eenvoudiger te maken.

Zakelijk chatten

Nee, geen kattenfilmpjes via Whatsapp, maar professioneel berichtenverkeer via een chatapp is tegenwoordig heel goed mogelijk. Tools als Slack en Microsoft Teams maken het mogelijk om verschillende chatgroepen aan te maken zodat je eenvoudig met de juiste collega’s informatie uit kunt wisselen. Je kunt er ook mee bellen en video conferences opzetten, wat voor de thuiswerker ideaal is. En als we een kleine voorspelling mogen doen: als je straks weer op kantoor bent blijf je deze tools gebruiken en ga je minder e-mailen. Super handig! Kijk eens op www.slack.com, je kunt er gratis mee beginnen.

Nog een TIP: als je Office365 gebruikt, dan zit de teams functionaliteit er standaard bij!

Administratie en factureren

Uiteraard is het superbelangrijk om je administratie op orde te houden en snel facturen te kunnen versturen. Bovendien is het - zeker nu cashflow voor veel bedrijven extra belangrijk wordt – goed om de betaaldrempel voor je klanten zo laag mogelijk te maken. Stiply gebruikt Moneybird voor het factureren. Moneybird is een gebruiksvriendelijk pakket dat je overal kunt gebruiken. Je verstuurt je facturen super snel en bovendien heb je allerlei mogelijkheden om je klanten ook direct te laten betalen. Kijk eens op www.moneybird.nl, er is een gratis pakket beschikbaar.

Sales / CRM

Gelukkig zijn de meeste CRM-pakketten tegenwoordig SaaS (software as a service), zodat je overal met een internetverbinding kunt inloggen en je salesfunnel in de gaten kunt houden. De salesafdeling van Stiply gebruikt Pipedrive als CRM-systeem. De salesmensen van Stiply kunnen dus ook thuis hun werk doen.

Zapier

Stiply gelooft in het automatiseren van processen (we bieden daar immers zelf ook software voor aan). Het ligt dus voor de hand dat we onze eigen processen ook zo efficiënt mogelijk inrichten. Voor mensen die een beetje handig zijn is Zapier (www.zapier.com) een uitkomst. Met Zapier knoop je verschillende softwarepakketten aan elkaar vast: workflow-automatisering dus. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat als er een mailtje binnenkomt met een bepaald onderwerp, er een document in Google Drive wordt aangepast, de status van een deal in Pipedrive wordt geüpdatet en er bovendien een factuur in Moneybird wordt klaargezet. Het bouwen van zo’n workflow kost één keer tijd en daarna heb je er heel lang plezier van.

Documenten ondertekenen, kan iedereen vanuit huis

Ten slotte kunnen we digitaal ondertekenen natuurlijk niet onbenoemd laten: onze eigen business. Vanuit huis kan het erg lastig zijn om documenten te laten accorderen of ondertekenen. Met een tool als Stiply los je dit eenvoudig op, je verkrijgt heel makkelijk een elektronische krabbel op je documenten en zo hoef je elkaar niet fysiek te ontmoeten voor een handtekening. En waar veel mensen tegen aan lopen is dat ze vaak thuis wel een printer hebben, maar geen scanner. Dus dan kan je het document niet inscannen om terug te mailen...

Probeer Stiply nu volledig gratis! Je verstuurt binnen een paar minuten je eerste document.

Stiply wenst iedereen veel sterkte en gezondheid in deze periode van thuiswerken!

Probeer Stiply 14 dagen volledig gratis!


Gratis proefaccount    of    Plan demo

E1-contractbeheer-handtekening

 


Veelgestelde vragen over Stiply:

Hoe werkt Stiply?

Wat kost Stiply?

Is een digitale handtekening wel rechtsgeldig?

Hoe zit het met de privacy van mij en de ondertekenaars?

Alles wat je moet weten over het ondertekenen van offertes en overeenkomsten

3 min read

Alles wat je moet weten over het ondertekenen van offertes en overeenkomsten

In het zakelijke landschap vormen offertes en overeenkomsten de basis van elke samenwerking. Of het nu gaat om een nieuwe klant of het formaliseren...

Lees verder
Alles wat je moet weten over het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst

4 min read

Alles wat je moet weten over het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst

Het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst lijkt een eenvoudige handeling, maar er komt meer bij kijken dan je zou denken. Of je nu een werkgever...

Lees verder
In 3 stappen starten met digitaal ondertekenen

3 min read

In 3 stappen starten met digitaal ondertekenen

Administratie: de meeste bedrijven zijn er veel tijd aan kwijt, terwijl die waardevolle tijd beter besteed kan worden aan andere werkzaamheden. Zo...

Lees verder