4 min read
ExcellentFlex: “We hoeven de contracten van nieuwe medewerkers nooit meer na te jagen”
Via ExcellentFlex, een arbeidsbemiddelingsbureau gespecialiseerd in onderwijs, kinderopvang en zorg, starten maandelijks tientallen flexwerkers en...
2 min read
Erik van Doorn 19 juli 2021 16:43:15 CEST
Kredietbank Nederland (KBNL) is een landelijk werkende kredietbank, daarmee behoren ze tot de grootste kredietbank in Nederland. KBNL voert voor 70 gemeenten de schuldhulpverlening uit en voor 120 gemeenten verlenen ze kredieten. Hans Zandleven, hoofd informatiemanagement, houdt zich binnen de Kredietbank bezig met processen en digitalisering en ging met ons in gesprek.
“Binnen de organisatie zagen we dat het ophalen van een handtekening voor een overeenkomst een proces was dat erg lang duurde. Soms duurde het weken voordat we een handtekening onder onze overeenkomst hadden en dat terwijl er eigenlijk geen tijd te verliezen was. Uit onderzoek blijkt dat mensen gemiddeld 5 jaar wachten voordat ze hulp zoeken bij geldproblemen. Iedere minuut die we daarna nog moeten wachten is er één te veel. Bovendien kostte het ons intern veel ‘onnodige’ processtappen, voordat het document bij de klant aankwam. En dan heb ik het nog niet eens over de hoeveelheid papier die er gebruikt werd…”
“Ik ben op zoek gegaan naar een digitale ondertekenoplossing. Het doel was tweeledig: het interne proces versnellen en vooral het voor de klant zo gemakkelijk mogelijk maken. Je haalt hiermee namelijk onnodige stappen uit het bestaande proces en de klant kan gemakkelijker en sneller ondertekenen. Mede door andere projecten met digitale spreekuren en de thuiswerkmaatregelen als gevolg van Corona werd de noodzaak om een digitale ondertekenoplossing breder te implementeren versneld.”
“Er stonden 3 zaken centraal: kosten, koppelbaarheid en gebruiksvriendelijkheid. Kosten en koppelbaarheid voldoen meerdere aanbieders aan, maar in gebruiksvriendelijkheid stak Stiply er bovenuit. Voor de klant is het een bijzonder makkelijke tool die intuïtief begrepen wordt. Daarnaast kunnen de medewerkers een custom mail maken voor de klant, dit is heel prettig.”
“We zijn gestart met een pilot bij de afdeling Kredietverlening. We wilden namelijk testen of we de mail zodanig konden aanpassen dat klanten ook daadwerkelijk het document zouden ondertekenen en niet zouden denken ‘ik vertrouw het niet, dus ik onderteken niet’. We zagen al gauw dat dit kon en we zijn overgestapt naar een betaalde versie voor de organisatie en dit bevalt goed. Wat ons vooral opvalt is de versnelling in de doorlooptijd. Ik kan in de dashboards zien dat de gemiddelde responstijd 17 uur is, waar die eerst minimaal een week tot anderhalve week was..”
“Daarnaast is Stiply voor ons goedkoper dan concurrentie. We hebben het proces namelijk zo ingericht dat we enkele gebruikers nodig hebben voor alle ondertekenverzoeken. En dan hebben we het nog niet over de hoeveelheid tijd die Stiply oplevert. We scannen, kopiëren en printen beduidend minder. We maken hierbij ook gebruik van SMS authenticatie, wat ons goed bevalt. Dit is door ons juridisch getoetst en het past binnen de wettelijke kaders. Een belangrijke voorwaarde voor ons."
“Ik ben erg tevreden met Stiply, de on-boarding ging goed en gemakkelijk. Ik heb in het begin een paar vragen gesteld, werd netjes teruggebeld en dat was heel laagdrempelig. Ik merkte dat het een Nederlandse organisatie is met één-op-één klantcontact. Dit werkt erg prettig. Nu het eenmaal draait hebben we geen vragen en dus ook geen contacten meer. Dit zegt wel genoeg volgens mij.”
“In de toekomst willen we naar een integratie (API) gaan. Hierover zijn we nu in overleg met de softwareleverancier, maar ook die techniek ziet er niet als rocketscience uit.”
Regio: Nederland, hoofdvestiging Leeuwarden
Organisatie: 100+ medewerkers
Digitaal ondertekenen op de afdeling: Sales & HR
Branche: Kredietverstrekking
4 min read
Via ExcellentFlex, een arbeidsbemiddelingsbureau gespecialiseerd in onderwijs, kinderopvang en zorg, starten maandelijks tientallen flexwerkers en...
2 min read
Hoppenbrouwers Techniek streeft ernaar om de beste installateur van Nederland te worden. Met inmiddels 15 vestigingen en meer dan 1500 medewerkers...
1 min read
Matthrs adviseert over, levert en onderhoudt HR- en salarissoftware voor bedrijven in de zorgbranche. Oprichter Math Wouters deelt zijn ervaring met...