Geldige digitale SEPA incassomachtiging
Verkrijg eenvoudig een geldige digitale SEPA incassomachtigingen naast de digitale handtekening op het contract van je ondertekenaars.
- Digitaal ondertekenen
- Functionaliteiten
- Digitale incassomachtiging
Voordelen van digitaal ondertekenen én SEPA incassomachtiging
Bij veel organisaties is de volgende stap na het ondertekenen van een contract, het laten betalen. Via een digitale SEPA incassomachtiging gaat dat veel makkelijker en sneller. Via Stiply is het mogelijk om in één proces zowel een contract digitaal te laten ondertekenen en direct een geldige SEPA incassomachtiging op te halen.
Wat krijg je:
- Machtigingen volledig digitaal afhandelen
- Bij een standaard B2C machtiging: Het terugboekingsrisico gaat van 13 maanden naar 8 weken
- Bij een B2B machtiging: Geen terugboekrisico
- De machtigingsgegevens worden direct geregistreerd bij de bank van de klant/ondertekenaar
- Het rekeningnummer klopt altijd
- Hogere slagingskans bij de eerste incasso.
- Het contract digitaal ondertekend en de machtiging in één handeling
Laat een contract digitaal ondertekenen en ontvang meteen de SEPA incassomachtiging.
Dan sla je twee vliegen in één klap.
Nooit meer foutieve IBAN-nummers en een veel hoger slagingspercentage bij de eerste incasso. Bovendien geen gedoe meer met papieren machtigingen.
Met een digitale SEPA incassomachtiging is de machtiging automatisch verwerkt bij de bank. Zowel bij de incasseerder als bij de geïncasseerde.
Voor welke documenten is de digitale SEPA incassomachtiging het meest geschikt?
Er zijn enorm veel verschillende soort documenten waarbij een SEPA machtiging digitaal kan worden opgehaald. Hierbij een opsomming van de meest voorkomende:
- Lidmaatschappen
- Lease contracten
- Offerte documenten
- Abonnementen
- Collegegeld
- Verzekeringen
- Facturatie
Waarom een digitale SEPA incassomachtiging in plaats van een vinkje of een 1-cent transactie?
Als een machtiging wordt verkregen met bijvoorbeeld een vinkje of een 1-cents-transactie, dan is er geen geldige SEPA machtiging voor incasso. Dan is het risico dat uw klant later de transactie kan terugdraaien door middel van een MOI-procedure (Melding Onterechte Incasso). Dit recht heeft de klant tot 13 maanden na de betaling.
Via een digitale SEPA incassomachtiging wordt de machtiging via de juiste procedure verkregen.
Integreren in jouw work-flow
Digitaal SEPA incassomachtigen kan naadloos worden geïntegreerd in jouw work-flow, zodat je zowel een digitale handtekening als een SEPA machtiging van je klanten ontvangt.
Stiply is geaccrediteerd mandaat service provider (MSP) van de Betaalvereniging Nederland en werkt samen met onder andere ABN AMRO, Rabobank, ING, de Volksbank (SNS, ASN), BNP en Triodos.