3 min read
Alles wat je moet weten over het ondertekenen van offertes en overeenkomsten
In het zakelijke landschap vormen offertes en overeenkomsten de basis van elke samenwerking. Of het nu gaat om een nieuwe klant of het formaliseren...
4 min read
Team Stiply 18 augustus '22
Als je van plan bent om binnen je eigen software iets met een digitale handtekening te gaan doen, wil je natuurlijk wel weten wat je er mee kan. Zeker als het zelf maken van een digitale handtekening geen optie is. Misschien heb je op dit moment niet genoeg resources tot je beschikking. Of het past niet binnen de softwarestrategie van jouw organisatie om dit zelf te maken. Een bestaande softwareoplossing voor digitaal ondertekenen zoals Stiply kan dan weleens de beste oplossing zijn. Zeker als je weet dat sommige processen nou eenmaal beter werken als je ze met elkaar integreert. Maar voordat je wilt weten hoe je zo’n integratie maakt, wil je misschien eerst weten welke mogelijkheden er zijn?
Stiply partner worden Wil je meer weten over wat je kunt verwachten van een partnership met Stiply? |
|
Melden jouw klanten zich aan via een formulier op de website voor jouw service? Zou het niet handig zijn als ze dan automatisch het contract in hun mailbox krijgen en dat direct kunnen ondertekenen met een digitale handtekening? Een veel voorkomende integratie met Stiply, is het koppelen van een formulier op je website aan (de API van) Stiply. Hierdoor kun je een heleboel handmatige stappen overslaan. Je hoeft namelijk niet meer zelf het contract op te stellen, te versturen en wachten totdat deze ondertekend terugkomt.
Hierdoor bespaar je flink wat tijd die je mooi aan andere werkzaamheden kunt besteden die meer aandacht nodig hebben. Mooie bijkomstigheid: in veel gevallen krijg je het ondertekende contract sneller terug. Onze ervaring leert dat 61% van de digitaal ondertekende contracten en documenten alweer binnen één dag ondertekend retour wordt gestuurd.
Digitalisering vindt overal plaats. Toch worden er nog veel contracten op papier ondertekend. Als je het makkelijker wil maken voor jouw klanten om contracten te ondertekenen, dan kun je jouw CRM-systeem met Stiply koppelen. Zo kun je offertes direct vanuit het systeem dat je gebruikt, onderwater naar Stiply sturen. Je hoeft de contracten dus niet handmatig te uploaden in Stiply. Dit voorkomt fouten en bespaart je een hoop tijd. Zeker als je weet dat het contract automatisch weer teruggestuurd en gearchiveerd wordt binnen het systeem. Ook is het mogelijk om de status van het ondertekenverzoek bij te houden. Hierdoor weet je al tijd welke verzoeken er nog openstaan.
Ontbreekt er nog een digitale handtekening op een document? Dan kan Stiply zorgen voor een automatische reminder en kan jij je richten op belangrijkere zaken.
Voordat XPS Logic Stiply binnen haar eigen software had geïntegreerd, moesten hun klanten documenten exporteren, e-mailen, printen, scannen en ga zo maar door. Veelal saai, eentonig en tijdrovend werk. Dit gaat nu een stuk sneller. Klanten maken nu binnen de software van XPS Logic een profiel aan voor een medewerker, met daarin gegevens zoals de begindatum, einddatum en type contract. Ze gebruiken contractsjablonen, die zo nodig worden aangevuld in een ingebouwde editor. Zodra het document klaar is kan deze direct worden verzonden vanuit de software. Nadat het document is voorzien van een digitale handtekening wordt deze automatisch teruggestuurd naar de juiste plek in het systeem. Moeten er meer documenten ineens verstuurd worden, dan is het mogelijk om documenten in bulk verzenden. Op deze manier kunnen er met vier muisklikken 1000 documenten verstuurd worden ter ondertekening. Dit alles scheelt per document minimaal 80% van de tijd. Hierdoor is er minder arbeid nodig om contracten op te stellen. Een proces wat eerst veel tijd kostte, bespaart nu geld en helpt klanten om binnen dezelfde tijd meer werk verzetten.
PLAN EEN AFSPRAAK Wil je in een persoonlijk gesprek over de mogelijkheden praten? In een meeting met ons kun je al je vragen stellen of die nou technisch van aard zijn of juist over de samenwerking gaan! |
|
Alle hypotheekaanvragen bij ABN AMRO kunnen worden ondertekend met de digitale handtekening software van Stiply. Stiply is geïntegreerd binnen uwkluis, klanten krijgen via dit platform een digitaal ondertekenverzoek van een hypotheekaanvraag. Consumenten loggen in en kunnen via het portaal een digitale handtekening onder het hypotheekcontract zetten. Hierdoor hoeven ze niet meer naar een kantoor te komen om het contract te ondertekenen. Of het document uitgeprint, met de hand ondertekend en gescand terug te sturen. Bijkomend voordeel is dat de contracten direct in het softwaresysteem worden opgeslagen.
En je hebt inzage in de status van het ondertekenverzoek. Als een ondertekenaar nog niet heeft getekend, kan Stiply automatisch een herinnering sturen. Dit zorgt ervoor dat het ondertekenproces van documenten sneller en efficiënter verloopt.
De volgende documenten worden gegeneerd en digitaal ondertekend via de software van uwkluis:
Ergens bezwaar tegenmaken hoeft niet ingewikkeld te zijn. Via de website van kosteloosbezwaar.nl kunnen klanten gratis bezwaar maken tegen hun WOZ-waarde. Ze melden zich aan via de site en geven het bedrijf, dankzij een integratie met Stiply, een digitale machtiging om bezwaar te maken. Mede dankzij deze functionaliteit is het voor gebruikers mogelijk om het gehele bezwaar in één keer af te handelen op de website. Dankzij het integreren met digitale handtekening software, zijn er nauwelijks handmatige handelingen nodig voor het soepel laten doorlopen van dit proces. Waarbij het verwerken van de aanvraag helemaal automatisch verloopt.
Nadat het contract is voorzien van een digitale handtekening volgt vaak een betaling. Met een digitale SEPA-incassomachtiging gaat dat veel makkelijker en sneller. Want waarom zou je wachten met het verkrijgen van een machtiging. Als je ook een digitale SEPA-incassomachtiging kan integreren in het ondertekenproces? Klanten bij Loogman die een tankpas aanvragen moeten hiervoor een digitale machtiging afgeven. Deze machtiging kunnen ze direct ondertekenen vanuit de website van Loogman. Waardoor ze met één digitale handtekening twee doelen realiseren: een ondertekend contract en een incassomachtiging.
Nadat de klant heeft ondertekend worden de machtigingsgegevens direct geregistreerd bij de bank van de klant of ondertekenaar. Een van de voordelen hiervan is dat je een hogere slagingskans hebt bij de eerste incasso, dit komt doordat het rekeningnummer van de klant op deze manier altijd klopt. Ook wordt het terugboekrisico hiermee verkleint, deze gaat bij een standaard B2C machtiging van 13 maanden naar 8 weken en bij B2B machtiging heb je helemaal geen terugboekrisico meer.
Stiply is een geaccrediteerd mandaat serviceprovider (MSP) van de Betaalvereniging Nederland en werkt samen met onder andere ABN AMRO, Rabobank, ING, de Volksbank (SNS, ASN), BNP en Triodos.
De mogelijkheden om Stiply aan jouw software te koppelen zijn haast eindeloos. Benieuwd naar hoe makkelijk het is, om digitale handtekening software toe te voegen aan jouw portfolio?
Liever gelijk de mogelijkheden bespreken? Plan hieronder direct een afspraak met ons.
3 min read
In het zakelijke landschap vormen offertes en overeenkomsten de basis van elke samenwerking. Of het nu gaat om een nieuwe klant of het formaliseren...
4 min read
Het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst lijkt een eenvoudige handeling, maar er komt meer bij kijken dan je zou denken. Of je nu een werkgever...
3 min read
Administratie: de meeste bedrijven zijn er veel tijd aan kwijt, terwijl die waardevolle tijd beter besteed kan worden aan andere werkzaamheden. Zo...