2 min read

Zó eenvoudig is het om de digitale handtekening van Stiply aan je software toe te voegen

Featured Image

De wens om digitale handtekeningen aan je portfolio toe te voegen wordt steeds concreter. Klanten vragen erom, of misschien is het een strategische keuze vanuit je organisatie om dit aan te bieden. Maar dit zelf maken, bleek om diverse redenen geen optie. Daarom hebben jullie ervoor gekozen om een bestaande oplossing te integreren in je eigen software. Die juiste oplossing heb je al gevonden. Alle functionaliteiten voor een digitale handtekening die je klanten nodig hebben zitten erin. Nu is het de vraag hoe moeilijk het is om die software aan je eigen portfolio toe te voegen. En hoe ziet de samenwerking met Stiply er dan uit? Want de software kan misschien wel een match zijn, maar je mogelijke partner moet natuurlijk ook bij je passen.

 

 

Stiply partner worden

Wil je meer weten over wat je kunt verwachten van een partnership met Stiply?

In dit webinar gaan we dieper op deze vraag in, maar behandelen we ook: Wat de voordelen zijn van een partnership met Stiply. En hoe je een integratie met je eigen software kunt maken. 

Bekijk het webinar

 

Stiply api webinar thumbnail

 

 

Samenwerken

Voor je een partnership aangaat, wil je natuurlijk precies weten waar je aan toe bent. Hoe ziet een dergelijke samenwerking eruit, wat kun je van de andere partij verwachten en hoe zit het met het technische aspect om de software voor digitale handtekeningen daadwerkelijk te integreren?

Als je met Stiply een partnership aangaat hoef je geen one-size-fits all samenwerking te verwachten. Daar geloven wij niet in. Onze partners zijn niet allemaal hetzelfde en jouw verhaal is ook uniek. Iedereen heeft andere wensen, andere klanten en andere manieren van werken. Wat we wél standaard doen, is altijd het gesprek aangaan om samen te ontdekken hoe de ideale samenwerking eruitziet, om samen succesvol te zijn. Hoe jij als partner het meest geholpen bent en het beste slaagt in het verkopen van digitale handtekeningen aan jouw klanten. Wat heb je daarvoor nodig en hoe kan Stiply daaraan bijdragen? Daarmee wordt het ook echt een samenwerking. Een partnership tussen jou en Stiply kan dan ook op allerlei manieren vormgegeven worden. Dus vertel ons jouw verhaal en we denken graag met je mee om jouw propositie te verbeteren.

Aan de slag met digitale handtekeningen

Dan het technische verhaal. Het integreren van Stiply met je eigen software is gelukkig geen rocket science, om maar eens een cliché van stal te halen. Maar als jij weinig te maken hebt met het realiseren van software integraties, dan wil je natuurlijk wel weten wat je van collega's bij development vraagt. Daarom is het goed om te weten dat de integratie met Stiply verloopt via een API. API staat voor Application Programming Interface. Klinkt ingewikkeld, maar dit is een manier (interface) waarop informatiesystemen met elkaar kunnen communiceren. Een programmeur kan op deze wijze heel makkelijk een integratie maken tussen jouw systeem en Stiply. En doordat Stiply een aantal SDK’s ontwikkeld heeft, kunnen programmeurs eenvoudiger en sneller met onze service koppelen. Je hoeft dus niet vanaf nul te beginnen, maar je kunt (delen van) de software gebruiken binnen jouw eigen oplossing.

Om dit proces te vergemakkelijken hebben we een uitgebreide API-documentatie voor jouw developers gemaakt waar ze gelijk mee aan de slag kunnen. Stiply is simpel en vaak snel te integreren. Natuurlijk bepaalt de moeilijkheid van het proces hoe snel je de software integratie gereed hebt. Maar in veel gevallen heb je een eenvoudig proces binnen een dag of twee klaar. Je hebt dus nauwelijks development capaciteit en tijd nodig, om een oplossing te integreren voor het digitaal ondertekenen van documenten. 

 

CHECKLIST

Hoe maak je nou die integratie?

In deze checklist laten we stap voor stap zien wat je allemaal moet doen. Hou deze bij de hand!

Open de checklist

st_checklistintegratie

 

Niet moeilijk

Je portfolio uitbreiden met een digitale handtekening van Stiply is dus helemaal niet moeilijk. Binnen no-time kun jij je (toekomstige) klanten blij maken en voorzien van de mogelijkheid om hun documenten digitaal te ondertekenen. Zonder dat je hier veel tijd en resources voor nodig hebt. En die ene prospect die je binnen probeert te halen? Dat gaat je op deze manier makkelijk lukken.

Wil je (jouw developer laten) weten hoe je een software integratie maakt? We hebben het helemaal uitgestippeld in het blog 'Hoe maak je een software integratie met Stiply?'

 

Alles wat je moet weten over het ondertekenen van offertes en overeenkomsten

3 min read

Alles wat je moet weten over het ondertekenen van offertes en overeenkomsten

In het zakelijke landschap vormen offertes en overeenkomsten de basis van elke samenwerking. Of het nu gaat om een nieuwe klant of het formaliseren...

Lees verder
Alles wat je moet weten over het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst

4 min read

Alles wat je moet weten over het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst

Het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst lijkt een eenvoudige handeling, maar er komt meer bij kijken dan je zou denken. Of je nu een werkgever...

Lees verder
In 3 stappen starten met digitaal ondertekenen

3 min read

In 3 stappen starten met digitaal ondertekenen

Administratie: de meeste bedrijven zijn er veel tijd aan kwijt, terwijl die waardevolle tijd beter besteed kan worden aan andere werkzaamheden. Zo...

Lees verder