3 min read
Alles wat je moet weten over het ondertekenen van offertes en overeenkomsten
In het zakelijke landschap vormen offertes en overeenkomsten de basis van elke samenwerking. Of het nu gaat om een nieuwe klant of het formaliseren...
6 min read
Team Stiply 29 november '22
Wie in de financiële dienstverlening met een digitale handtekening werkt, ervaart iedere dag de voordelen. Het werkt een stuk sneller, efficiënter, foutlozer én duurzamer. Stiply heeft als aanbieder van digitaal ondertekenen extra opties ingebouwd die handig zijn voor hypotheekadviseurs. Timo Ekhart (officemanager Van Kooten Financiële Raadgevers en Timo Meskers (assortimentsmanager Intermediaire Distributie ABN AMRO) kunnen daarover meepraten. En dat doen ze ook. Benieuwd naar de voordelen van Stiply die zij benoemen? Je leest ze in deze blog.
De algemene voordelen van een digitale handtekening zijn duidelijk:
Sneller: je hoeft voor een ondertekend document niet op de post te wachten of een afspraak in te plannen
Efficiënter: klanten en hypotheekadviseur besparen veel tijd
Foutlozer: ieder verplicht ondertekenvak wordt op de juiste manier ingevuld
Flexibeler: de klant kan ondertekenen waar en wanneer hij of zij maar wil
Duurzamer en voordeliger: je bespaart op papier en postzegels
Meer grip: als hypotheekadviseur zie je precies hoe ver het proces is en wie het document al geopend en ondertekend heeft en de klant krijgt automatische reminders.
Maar los van deze voordelen die vrijwel iedere digitale handtekening biedt ten opzichte van een natte krabbel, biedt de digitale ondertekenoplossing van Stiply nóg meer voordelen.
Bij Stiply kun je gebruikmaken van één van de sterkste online authenticatiemethodes van dit moment voor consumenten: iDIN. Deze methode is ontwikkeld door de Nederlandse banken en zeer betrouwbaar. De meeste softwareaanbieders bieden deze identificatieoptie niet, maar bij Stiply vinden we het belangrijk dat we zekerheid kunnen bieden en dat hypotheekadviseurs kunnen rekenen op een compliant werkwijze.
Timo Meskers, ABN AMRO: “Voor sommige geldverstrekkers ligt de digitale handtekening nog gevoelig. Dat heeft te maken met dat een natte handtekening in onze wetgeving enorm veel waarde heeft. Bij een digitale handtekening valt of staat alles met de identificatie die daarachter zit. Die bepaalt hoe groot de kans is dat de handtekening standhoudt bij de rechter. We zien voorbeelden van andere handtekeningen waarbij gebruik is gemaakt van SMS-authenticatie, die niet standhouden in de rechtbank. Daarom is het bij ons een vereiste om iDIN toe te passen bij een digitale handtekening op een hypotheekaanvraag.”
Een belangrijke eis bij software is dat deze gemakkelijk te gebruiken is. Bij Stiply hebben we de portal zo ingericht dat iedereen intuïtief meteen weet hoe het werkt. Hier is geen uitleg voor nodig.
Timo Ekhart, Van Kooten Financiële raadgevers: “Wij hebben verschillende softwareaanbieders vergeleken, ook op gebruiksvriendelijkheid. Stiply kwam daar als beste uit de bus. Stiply is heel eenvoudig in gebruik. Je sleept de juiste velden op de juiste plek en klaar. What you see is what you get.”
Timo Meskers, ABN AMRO: “Stiply werkt heel eenvoudig, je kunt direct starten. De functionaliteiten maken het gebruik nog makkelijker. Waar bijvoorbeeld bij andere partijen één handtekening op het gehele document komt te staan, kun je bij Stiply ook met een deel akkoord gaan. Ook kan de klant heel eenvoudig ondertekenen, zelfs vanaf een mobiel. Bovendien kun je bij het versturen van het ondertekenverzoek aangeven hoe lang klanten de tijd hebben en wanneer je automatisch een reminder wilt versturen. Dat geautomatiseerde proces werkt snel en efficiënt.”
Wil je het zelf eens ervaren en een digitale handtekening zetten als test? Laat dan je e-mailadres achter en ontvang een voorbeelddocument ter ondertekening.
Bij het digitaal ondertekenen van een hypotheekaanvraag heb je te maken met persoonsgegevens. Denk aan voor- en achternamen, functies, e-mailadressen, telefoonnummers en bank- en facturatiegegevens. Stiply heeft hiervoor een verwerkersovereenkomst die compliant is met de AVG-wetgeving. Hierin staat precies welke informatie we uitvragen, wat we opslaan en wat we wanneer verwijderen. Het belangrijkste om te weten: alles wordt na maximaal 90 dagen automatisch verwijderd en er blijven geen gegevens achter. Bovendien staat onze clouddienst in Europa onder het beheer van een ISO gecertificeerd cloudteam. Ook laten we ieder jaar een Data Protection Impact Assessment (DPIA) uitvoeren. Een technische partner probeert in te breken in de applicatie en onderzoekt grondig of er geen datalek is, terwijl een externe privacy jurist onze software controleert op AVG compliancy. Ieder jaar komen we goed uit deze testen. Daarnaast heeft Stiply als één van de weinige softwareaanbieders de volgende certificeringen:
Kwaliteitsmanagement binnen de organisatie (ISO 9001)
Informatiebeveiliging en management (ISO 27001)
Cloudinfrastructuur beveiliging en beheersing voor cloudaanbieders (ISO 27017)
Je hoeft je dus geen zorgen te maken over de data: de kwaliteit en AVG-compliancy zijn gewaarborgd. Lees hier meer over in de blog: een rechtsgeldige digitale handtekening: welke gegevens blijven achter na ondertekening?
Veel hypotheekadviseurs kunnen bij het aanvragen van een hypotheek maar één document uploaden. Stiply is de enige aanbieder waarbij de getekende overeenkomst en het bewijsdocument in één verzegeld PDF-bestand worden samengevoegd.
Timo Meskers, ABN AMRO: “Dit was een specifieke wens van ABN AMRO die Stiply speciaal voor hypotheekadviseurs heeft ingebouwd. In plaats van twee losse documenten, ontvang je na ondertekening één document met een zegel erop. Je kunt dan niets meer wijzigen of toevoegen, want dan breekt het zegel. Zo ontstaat er nog minder snel discussie over de rechtsgeldigheid van het ondertekende document. Dit, samen met de iDIN-authenticatie, is de reden dat wij bij ABN AMRO alleen digitale handtekeningen gezet met Stiply accepteren.” Lees hier meer over de samenwerking tussen ABN AMRO en Stiply!
Of je nu bij een klein of groot kantoor werkt of met bepaalde systemen werkt: dat maakt voor Stiply niet uit. In iedere situatie zorgt Stiply voor een naadloze aansluiting op jouw proces. Zo kun je kiezen uit de webapplicatie of een geïntegreerde versie. De Nationale Hypotheekbond heeft de ondertekenoplossing van Stiply geïntegreerd in de softwarepakketten Elements en PortefeuilleSignalen. Lees hier meer over de samenwerking tussen de Nationale Hypotheekbond en Stiply. Verder kun je kiezen voor centraal beheer wat handig is bij meerdere vestigingen, standaard je eigen bedrijfslogo toevoegen voor de herkenbaarheid, mailen vanuit je eigen domein of een enterprise-omgeving inrichten waarbij je de applicatie op je eigen domein laat draaien. Stiply hoort graag welke wensen er in jouw organisatie leven en geeft advies op maat. Vraag hier een gesprek aan.
In de markt van digitale ondertekenoplossing kom je verschillende prijsmodellen tegen. Stiply hanteert eenvoudige en transparante prijzen. We bieden verschillende abonnementen en maken voor elke versie heel precies duidelijk wat je daarvoor krijgt. Daarnaast kun je enkele add-ons toevoegen. Wil je meer weten over onze prijzen en bijbehorende functionaliteiten, lees dan verder op onze prijzenpagina.
Timo Ekhart, Van Kooten Financiële raadgevers: “Ook de prijs van Stiply was doorslaggevend in onze zoektocht naar de juiste softwareaanbieder. De prijzen zijn marktconform, transparant en je maakt gebruik van een enorm gebruiksvriendelijke en juridisch compliance ondertekenoplossing met iDIN.”
Bij softwaretools is goede support essentieel. Er kan een keer iets niet duidelijk zijn, of het proces kan anders lopen dan verwacht. Vaak zie je dat partijen andere organisaties inhuren of software vanuit het buitenland inkopen. Als er dan iets opgelost moet worden, kan dat lang duren. Bij Stiply zijn alle bedrijfsactiviteiten gevestigd in Nederland. Administratie, support, development, cloudbeheer: alles is gevestigd in Ede. Ook onze developers zitten in-house. Dat betekent dat we korte lijntjes hebben en dat we snel kunnen schakelen. Dat we de telefoon opnemen in het Nederlands en dat de demo in onze moedertaal is, wordt als prettig ervaren. Het persoonlijk contact en deze snelle lijntjes vinden veel organisaties een groot pluspunt.
Timo Ekhart, Van Kooten Financiële raadgevers: “Ik wilde graag met een Nederlandse partij werken. Ze kunnen snel schakelen, hebben de juiste contacten in de branche en de support is goed. Je hebt niet te maken met Amerikaanse werktijden en Stiply is op de hoogte van de Nederlandse regelgeving.”
Timo Meskers, ABN AMRO: “De Nederlandse supportafdeling werkt erg fijn. We spreken elkaar regelmatig en als we een wens hebben voor een bepaalde functionaliteit, pakken ze dat meteen op. Stiply is echt een partner voor ons.”
Als je gaat samenwerken met een softwareaanbieder, is het fijn om te weten dat dit een betrouwbare partij is die een goede oplossing biedt. Bij Stiply kun je daarop rekenen. Het feit dat 1.000 klanten, van klein naar groot en uit veel verschillende branches, iedere dag digitaal ondertekenen met Stiply zegt genoeg over deze gerenommeerde partij.
Eerst zien, dan geloven? Dat begrijpen we bij Stiply. Daarom bieden we de mogelijkheid om onze digitaal ondertekensoftware 14 dagen geheel vrijblijvend en gratis uit te proberen. Zo kun jij ervaren hoe de portal werkt en hoe klanten hierop reageren.
Timo Ekhart en Timo Meskers zijn inmiddels overtuigd van Stiply. Een tip van Ekhart: “Ga met Stiply aan de slag. Inmiddels accepteren 9 van de 10 geldverstrekkers een digitale handtekening, vooral als deze ondertekend is met iDIN. Ik denk dat het de toekomst is. Wij hoeven nu al geen uitleg meer te geven aan de klant; de consument snapt dat een digitale handtekening veilig is. En Stiply werkt heel eenvoudig. ABN AMRO is een mooi voorbeeld; zij hebben de digitale handtekening van Stiply omarmd. Zij accepteren alleen digitale handtekeningen die gezet zijn met Stiply.”
Wil je meer weten over digitaal ondertekenen? Download dan de ultieme ‘digitaal ondertekenen gids voor hypotheekadviseurs' of bekijk de webinar en ontdek alles wat je moet weten over de digitale handtekening. Zoals hoe het zit met rechtsgeldigheid, veiligheid, hoe je de juiste software kiest en hoe je de digitale handtekening succesvol implementeert.
Wil jij meer weten over digitaal ondertekenen met Stiply? Bekijk dan het on-demand webinar waarin de belangrijkste onderwerpen rondom digitaal ondertekenen met Stiply belicht worden, volledig afgestemd op jou als hypotheekadviseur. Je ontdekt dan ook meteen waarom ABN AMRO en de Hypotheekbond kozen voor Stiply.
Wil je digitaal ondertekenen met Stiply zelf ervaren? Vraag een gratis proefaccount van 14 dagen aan!
3 min read
In het zakelijke landschap vormen offertes en overeenkomsten de basis van elke samenwerking. Of het nu gaat om een nieuwe klant of het formaliseren...
4 min read
Het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst lijkt een eenvoudige handeling, maar er komt meer bij kijken dan je zou denken. Of je nu een werkgever...
3 min read
Administratie: de meeste bedrijven zijn er veel tijd aan kwijt, terwijl die waardevolle tijd beter besteed kan worden aan andere werkzaamheden. Zo...